Obchodní podmínky - Jan Jelínek, knihkupectví Hledající (IČ 12263770)
Níže najdete standardní obchodní podmínky pro e-shopy v zákonné verzi v souladu s návrhem časopisu dTest.
Kromě toho upozorňujeme na naše méně běžné služby:
- Prodej knih s možností vrácení do 3 let - je možný při osobní návštěvě knihkupectví
(do knihy na přání dostanete razítko s přírůstkovým číslem, na základě kterého můžete knihu do 3 let od zakoupení vrátit) - bližší podrobnosti
zde
- Bezplatná půjčovna esoterických knih (BePEK) (antikvární knihy můžete vrátit do 14 nebo 28 dní zcela bez poplatků) - podrobnosti zde
- Výkup do antikvariátu za předem zaručené ceny - (seznam zde, kalkulačka zde)
Kontaktní údaje:
Název:
Jan Jelínek, knihkupectví Hledající
Sídlo/bydliště:
Kozácká 11, 101 00 Praha 10
IČ:
12263770
Zapsaná:
registr živnostenského odboru OÚ Praha 10, čj.:
6023/92/F/VO/ZA
Telefon:
220 873 250
Email:
info@hledajici.cz
Kontaktní
adresa: Za Pohořelcem 12, 169 00 Praha 6
Seznam
provozoven: Za Pohořelcem 12, Praha 6
Provozní
doba: pondělí až pátek 10 –
18, ve středu do 20 hodin
Informace
Informace
o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou
zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a
poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.
Doručování zboží
Prodávající
dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 5
dnů od
potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu
k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající
zboží odešle nejpozději do čtyř pracovních dnů. Kupující je povinen
zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při
převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady
ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle
prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou
dnů od převzetí zboží spotřebitelem. Požádá-li o to kupující, potvrdí
mu prodávající obratem a v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou
dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění.
Cena
a způsob doručení jsou zobrazeny v průběhu objednávání v internetovém
obchodu ještě před potvrzením závazné objednávky.
Objednávka je přijata až po jejím (částečném či úplném) potvrzení prodejcem. Objednávky jsou vyřizovány v pořadí
podle technicko-provozních potřeb. Pokud je objednávek více, vyhrazuje si prodejce právo v případě potřeby odmítnout
všechny zájemce.
V případě, že zboží není k dispozici, upozorní o tom prodejce kupujícího bez zbytečného odkladu zamítnutím objednávky.
Zrušení
objednávky
a odstoupení od smlouvy
Kupující
je oprávněn objednávku před odesláním zboží kdykoliv bezplatně
zrušit.
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14
dnů od
převzetí zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či platby.
Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném
rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností
zboží.
Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu doručeno
ve 14
denní lhůtě (nestačí
je ve lhůtě předat k poštovní či jiné přepravě). Kupující nemusí
uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění
komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum či číslo
objednávky, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení
zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně
odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na dodání zboží
v nezbytné minimální výši do 30
dnů od
doručení odstoupení od smlouvy. Nejpozději ve stejné lhůtě je
kupující povinen prodávajícímu vrátit zakoupené zboží. Zboží by mělo
být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v
původním nepoškozeném obalu, nesmí jevit známky opotřebení či
poškození. Náklady na vrácení zboží nese kupující.
Je-li
vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je
prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu škody
a započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na zrušení
objednávky nebo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na
dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách
finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; na dodávku zboží
upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na
zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání; na
dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li
spotřebitel jejich originální obal; na dodávku novin, periodik a
časopisů; u smluv spočívajících ve hře nebo loterii; na poskytování
služeb, jestliže s jejich plněním bylo se souhlasem spotřebitele
započato před uplynutím lhůty 14
dnů od
převzetí plnění.
Zákonná
odpovědnost prodávajícího
Rozpor
s kupní smlouvou
Pokud se na převzatém zboží projeví
nedostatky (např. má vady, není kompletní, neodpovídá jeho množství,
hmotnost, jakost, vlastnosti, popsaný účel užití, či jiným zákonným,
smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o rozpor s kupní
smlouvou. Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou
let od převzetí zboží požadavek na:
- uvedení zboží do souladu
s kupní smlouvou, a to výměnou za nové zboží, nebo opravou
(podle svého požadavku), a není-li takový postup možný
-
přiměřenou slevu z ceny, nebo na základě odstoupení od smlouvy
na vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od
převzetí zboží se předpokládá, že rozpor existoval již při převzetí
zboží, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že
kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou
věděl nebo jej sám způsobil.
U použitého zboží
prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního
používání nebo opotřebení. Místo práva na výměnu má kupující právo na
přiměřenou slevu.
Při odstranění rozporu s kupní smlouvou
se postupuje jako při vyřízení reklamace vad zboží, které se
vyskytnou v záruční době.
Záruční odpovědnost
prodávajícího
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí
zboží v 24 měsíční záruční době. V této lhůtě může kupující
uplatnit reklamaci a podle povahy vady požadovat:
- u vady
odstranitelné – bezplatnou opravu (odstranění vady); právo na
výměnu vadného zboží nebo vadné součásti lze požadovat jen, není-li
to vzhledem k povaze vady neúměrné. Vyskytla-li se odstranitelná vada
po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá
pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady
současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny,
výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
- u vady neodstranitelné –
lze požadovat výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
Nebrání-li neodstranitelná vada řádnému užívání zboží, může kupující
požadovat i slevu z kupní ceny.
Prodávající neodpovídá za
vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržením
návodu k použití.
Vyřízení
reklamace
Kupující
je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu
od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl
by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob
vyřízení reklamace.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží
(nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od
předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do určeného servisního
místa. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby
nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a
kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do
tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je
k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti
odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci,
včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30
dnů od
jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodli na delší
lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se
jednalo o neodstranitelnou vadu.
Záruční doba se
prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do
doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně
zboží nebo jeho části, na kterou je poskytnuta záruka, běží záruční
doba na vyměněné zboží nebo vyměněnou část znovu.
Není-li
umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o něm kupujícího informovat podle jeho požadavku
e mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné
reklamace má kupující nárok na náhradu nákladů spojených s reklamací
v nutné výši.
Ochrana
osobních údajů
Kupující
souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím
zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních
údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy.
Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající
eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit
nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních
údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Řešení
sporů
Vzájemné
spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující
se může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských
práv na dTest, o.p.s. (dále jen „dTest“) přes
www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
Tyto
obchodní podmínky jsou účinné od 1. 1. 2014.