ROZCESTNÍK
AGENTURA
KRUH
Jan Jelínek, knihkupectví Hledající,
Za Pohořelcem 12, 169 00 Praha 6,
tel.: 220 873 250, IČO 12263770,
email: info@hledajici.cz
Aktualizace databáze knih provedena 24.11.2017
Obsah košíku   Přihlášení   Registrace   Časté otázky    Výkupní kalkulačka   Obchodní podmínky   Facebook   Kontakty   
Košík: 0.00 Kč,  Měna: CZK - EUR
Zamyšlení: Právní stát znamená, že každý, i ten nejhorší zákon, je nadřazen spravedlnosti. [Patricie Holečková]

Hledat:
  
V názvu knihy, autora, nakladatelství, kód knihy
Google - v hledajici.cz
Kategorie:
Novinky
Prémiové knihy
Doporučujeme
V hledáčku
Všechny knihy
Antikvariát

"zlatý fond"
Ajurvéda, čínská medicína
Andělé, víly
Astrologie
Buddhismus, zen
Byliny, bachovy esence
CAD PRESS
Cvičení, masáže
Duchovní beletrie
Duchovní učitelé
Eko-konzult
Ekologie, příroda
Energetická místa, mapy
Esoterika ostatní
Fantasy & Sci-fi
Feng šuej
Filosofie
Hermetismus
Homeopatie
Jóga
Kóany, výroky
Kuchařky
Léčitelství
Lexikony, zákl. knihy
Mandaly, mantry
Minerály, reiki, čakry
New Age, podvědomí
nezařazeno
Numerologie, i-ťing
Partnerské vztahy
Pohádky, mýty
Portál
Psychologie
Psychotronika, spiritismus
Reinkarnace
Santal
Sny, snáře
Šamanismus
Tantra, sexualita
Tarot
Věštění
Víra
Votobia
Výživa, vitamíny
Záhady, proroci
Změněné stavy vědomí
Ostatní - CD, DVD, apod.
Ostatní pomůcky
Společenské hry


E-mailové novinky:
Pokud si zde zaregistrujete e-mail, budeme Vám pravidelně zasílat přehled nových knih v našem obchodu obvykle 2x měsíčně a občas informovat o speciálních akcích.


Tip od nás:

Obálka knihy
  
AB 054 - Thovt na každý den
Autor: Kerstin Simoné
Nakladatelství: Anch books
kniha nás nabádá, abychom se naplno zaměřili na křišťálovou čakru ve svém nitru, která je důležitá, neboť se v ní tvoří zrcadlení a probíhají změny
Recenze: Ne - Ukázka: Ano - Vaše názory: 0
Původní cena: 300.00, Po slevě: 279.00 Kč
Vyšlo: 09.12.2015, Kategorie: Duchovní učitelé
Skladem, antikvariát: 1 ks
 

Rozhovor s Vlastou Hillebrandovou

(ředitelkou mateřské školy Montessori v Jablonci nad Nisou)
JJ: Výchova dětí bývá jedním ze stěžejních úkolů v životě člověka. Proto není divu, když se zamýšlíme nad tím, která mateřská či základní škola by našemu dítěti nejvíce prospěla. A právě zde se otevírá možnost zcela jiného řešení, než zažila naše generace v klasické socialistické škole, jejíž přístupy bohužel ve většině škol přetrvávají dodnes. Jedním z alternativních přístupů jsou pak právě školy Montessori. Můžete nám prosím ve zkratce vysvětlit, v čem jejich odlišnosti spočívají a jak jste se k tomuto systému dostala Vy osobně?

VH: Tradiční škola, ale i školka je založena na autoritě učitele, hodnocení a na frontálním učení, kdy se ve stejnou dobu učí všechny děti totéž, bez ohledu na jejich zájem. Montessori pedagogika ctí tzv. senzitivní období dětí, kdy každé je naladěno zkoumat, studovat, poznávat a vstřebávat nové poznatky v jinou, pro něj nevhodnější dobu. Je založena na rovnosti mezi dospělým a dítětem. Dítě je tvůrcem sebe sama a učitel je pomocníkem na cestě poznání. Nehodnotí se, neznámkuje. Každá aktivita má svou kontrolu chyb a dítě na ně přijde samo. A když chybu skutečně udělá? Nevadí, tím, že se snaží ji napravit se učí. Není důležitý výsledek, ale proces. Pomocí této metody se děti stávají nezávislými na dospělých a naučí se přebírat zodpovědnost za své činy. K pedagogice Marie Montessori jsem se dostala oklikou přes Kineziologii - One Brain. Byla jsem v roce 1996 na konferenci v Budapešti a tam jsem viděla ukázku videa právě ze škol a školek Montessori. Seděla jsem a po tvářích se mi koulely slzy jako hrachy. Mám tři děti, všechny dyslektické a u jednoho se objevila ještě dyskalkulie. Tenkrát mi bylo moc líto, že naše školy jsou takové, jaké jsou a naše děti musí trpět! Nemohou prozkoumat všemi smysly počet, písmena. Nemohou prožít ucelenost, návaznost a propojení všeho se vším, aby posléze mohly dojít ke skutečnému pochopení. Tak jsem si řekla, že to změním. Byli jsme první školkou Montessori v ČR po roce 1996 .


JJ: Jaké jsou zkušenosti s kázní a pozorností zvláště starších dětí? Mám odpozorováno, že bývají často jako "klubko hadů" a všemožně zkouší, co si ještě mohou dovolit. Máte nějaké zkušenosti z reálného provozu? Používáte také např. metodu vzájemného dohodnutí pravidel a jejich následného důsledného dodržování?

VH: Nejvhodnější je začít s Montessori výchovou a vzdělávání již v raném věku. Pokud jsou děti v Montessori zařízení tři roky, mají samozřejmě zažité určité chování, dovednosti a vědomosti. Po vstupu do ZŠ Montessori by již neměl nastat žádný závažný výchovný problém. Děti se v průběhu těchto tří let stávají přijímajícími, tolerantními, klidnými, sebejistými a zralými. Je všeobecně známo, že nejdůležitější ve vývoji člověka je právě období do sedmi let. Co se v té době do dítěte "vloží", to už v něm navždy zůstane. I v MŠ se používá technika dohodnutých pravidel a jejich dodržování. Děti potřebují mantinely, aby se mohl vyvinout cit pro řád a pořádek. Pokud bychom však stanovili tato pravidla jen my dospělí, děti je nepřijmou. Když vyjdou z nich samých a všichni se na nich podílejí, akceptují je.


JJ: Kolik dětí může asi zvládnout jeden učitel za předpokladu, že děti mohou dělat různé činnosti právě v době, kdy je zaujmou, protože pro ně vnitřně dozrály?

VH: Doporučovaný počet dětí je 25. V cizině je to většinou tak, že je jeden učitel a jeden pomocník (asistent). U nás, bohužel, tomu tak není. Neumožňuje to katalog prací. Některé školy to řeší dvěma učiteli v jedné třídě.


JJ: Další ze zmiňovaných zásad je pomalé předvádění činností, které si mají děti osvojit, a to zásadně mlčky. Používá se tato metoda pouze na MŠ nebo i na ZŠ? Můžete uvést nějaký příklad?

VH: Velmi jemné a pomalé pohyby jsou jednou ze zásad pedagogiky Marie Montessori. To, že se předvádějí mlčky, má svůj význam nejen v předškolním věku. Jak se diví studenti této metody, když jim takto ukáži např. skládání papírové žáby a oni bez jakýchkoliv problémů tento postup přesně zopakují. Úspěch tkví v zaměření pozornosti pouze na jednu činnost. Proto pohyby a postupy musí být velmi promyšlené. Vždy je potřeba neslučovat více činností dohromady. Buď hovořím, nebo ukazuji. Je také nutné probouzet u dětí touhu po vědění, takže jim nepředkládáme již hotové informace, ale vzbudíme jejich zvědavost, aby se ptaly - jak?, proč?, co kdyby...?


JJ: Často je pohodlnější udělat nějakou činnost jako dospělý sám, než se trápit s tím, jak to dítěti nejde. To zřejmě není zcela správný přístup, že?

VH: Hmm... My dospělí často přebíráme zodpovědnost za děti ve snaze jim "pomoci". Není to ale tak, že pomáháme sami sobě a "šetříme" si tím nervy a čas? Co si z toho vezme dítě? "Aha, maminka (tatínek, babička...) to je ta, co mi posluhuje". Nebo "No, to jsem asi nešika, když to nesmím dělat sám.", nebo "Důvěřuje mi tu vůbec někdo?". My to přece můžeme dětem UKÁZAT, jak se to dělá a obrnit se láskou a trpělivostí. Již za krátký čas z toho budeme mít velký užitek. Všichni.


JJ: Mám pocit, že k učení na škole Montessori nestačí pouze určité penzum znalostí, ale jsou nutné i jisté osobní předpoklady učitele. Jakým způsobem probíhá výběr a vzdělávání učitelů pro školy Montessori?

VH: Zatím je to u nás tak, že se ke studiu může přihlásit kdokoliv, kdo o to projeví zájem. Není potřeba mít pedagogické vzdělání. Otázkou je, kolik lidí je následně schopno tuto náročnou, ale krásnou práci vykonávat. Proto si myslím, že by ke studiu měli přicházet lidé, kteří se s pedagogikou Marie Montessori již někde setkali a oslovila je. Dále bych kladla důraz na osobnostní a duchovní rozvoj. Jak vždy říkám: "Nenormalizovaný učitel nemůže normalizovat děti." Jen si představte roztržitou osobu, která se nedokáže zklidnit, jak učí klidu někoho jiného. To nefunguje!!


JJ: Máte přehled o tom, kolik a kde pracuje základních a mateřských škol Montessori a kam by se případní zájemci mohli obrátit? Existují například nějaké zastřešující centrální stránky na internetu?

VH: Začínám ztrácet přehled o těchto zařízeních, protože se naše rodina skutečně rychle rozrůstá, tak alespoň některá z nich (doufám, že ostatní mi prominou). MŠ a ZŠ Černý Most Praha, MŠ a ZŠ Meteorologická Libuš Praha, MŠ a ZŠ Na Vyhaslém Kladno, MŠ Urbánkova Modřany Praha, MŠ Hostinné, MŠ Olomouc, MŠ Ostrava, MŠ Brno, MŠ Nový Jičín, MŠ Zámecká 10, Jablonec Nad Nisou Kontakt na Společnost Montessori, občanské sdružení, Meteorologická 181, Praha 4 - Libuš, 14200, http://www.montessori.zde.cz, e-mail: bruncl@centrum.cz Kontakt pro případné zájemce: Vlasta Hillebrandová, MŠ Montessori, Zámecká 10, Jablonec nad Nisou 46606, telefon 483 302 625, e-mail: ms.montessori@volny.cz, VlastaHillebrandova@seznam.cz, http://www.sweb.cz/vlastahillebrandova/prezentace.htm


JJ: Děkuji Vám za rozhovor.

Aktuality, novinky:

14.11.2017
Včera přibyl do antikvariátu opět jeden větší výkup - cca 90 knih. Jejich seznam najdete v případě zájmu na prvních 9-ti stránkách antikvariátu zde... [JJ]

09.11.2017
Celá zásilka bez poštovného, objednáte-li komplet Žena.

(platí při platbě převodem po ČR i SR) [JJ]

06.11.2017
Na SLOVENSKO jedeme opět 27.11.2017 a vyřídíme všechny objednávky, které nám dorazí do 22.11., 10:00 hod.. Počínaje druhou zásilkou je možná i platba na fakturu po dodání zboží (poštovné 2,3 eur). [JJ]

01.11.2017
Listopadová

sleva 50 %

na antikvární knihy je aktivní - můžete objednávat. [JJ]

Nejprodávanější v kamenném obchodu:
01Život v přeludu (... a jak se z něj probudit!)
02Metoda RUŠ aneb Já to mám jinak (3. vydání)
03Já jsem
04Den svatého Ignora
05Jsem
06Nové poselství z Prahy
08Psychologie souhlasu
09Cesta /Modrá brána/
10Anastasia - kniha první
11Rakovina, leukemie a jiné zdánlivě nevyléč. nemoci
12Léčíme si bolesti krční páteře sami
13Třináctá komnata (3. přepracované vydání v tubusu)
14Jak to vidí Ivanka Adamcová
15Zvonící cedry (Anastasia 2)
16Indián - Zpráva o archetypu

Nejprodávanější přes internet za Listopad 2017:
01Život v přeludu (... a jak se z něj probudit!) (73x)
02Psychologie souhlasu (20x)
03Cesta /Modrá brána/ (17x)
04Den svatého Ignora (16x)
05Metoda RUŠ aneb Já to mám jinak (3. vydání) (16x)
06Příběhy obyčejného uzdravení (16x)
07Jsem (13x)
08Já jsem (11x)
0933 zastavení na cestě k sobě (karty + kniha) (10x)
10Jen nekonečná láska je skutečná (8x)
11Lunární kalendář Krásné paní 2018 (7x)
12Třináctá komnata (3. přepracované vydání v tubusu) (7x)
13Indián - Zpráva o archetypu (7x)
14Slunce zapadá na východě (6x)
15Zaříkávač nemocí - Chcete se léčit nebo uzdravit? (6x)

Naposledy objednané knihy:
24.11.2017 22:23
Poselství z Arunáčaly (k dispozici od 30.11.2017)
24.11.2017 21:02
Skupinová arteterapie
24.11.2017 21:02
Dynamika symbolů - základy jungovské psychoterapie
24.11.2017 20:40
Šťastné dítě, spokojený rodič
24.11.2017 20:40
Druhá polovina života - Otevírání 8 bran moudrosti
24.11.2017 20:40
Channeling - jak se spojit se svým duch. průvodcem
24.11.2017 20:40
Na počátku byla výchova
24.11.2017 20:40
Ovlivňování reality I. - Prostor variant
24.11.2017 20:40
Praktická cvičení na posílení aury a čaker
24.11.2017 20:40
Psychografie (automatická kresba)-poznatky a výuka




© 2001-2011 - Pavel Černý | © 2012-2017 - Pavel Hejný