ROZCESTNÍK
AGENTURA
KRUH
Jan Jelínek, knihkupectví Hledající,
Za Pohořelcem 12, 169 00 Praha 6,
tel.: 220 873 250, IČO 12263770,
email: info@hledajici.cz
Aktualizace databáze knih provedena 22.09.2017
Obsah košíku   Přihlášení   Registrace   Časté otázky    Výkupní kalkulačka   Obchodní podmínky   Facebook   Kontakty   
Košík: 0.00 Kč,  Měna: CZK - EUR
Věděli jste, že: na požádání vám zašleme ukázkové číslo tištěného Zpravodaje Hledající zdarma?

Hledat:
  
V názvu knihy, autora, nakladatelství, kód knihy
Google - v hledajici.cz
Kategorie:
Novinky
Prémiové knihy
Doporučujeme
V hledáčku
Všechny knihy
Antikvariát

"zlatý fond"
Ajurvéda, čínská medicína
Andělé, víly
Astrologie
Buddhismus, zen
Byliny, bachovy esence
CAD PRESS
Cvičení, masáže
Duchovní beletrie
Duchovní učitelé
Eko-konzult
Ekologie, příroda
Energetická místa, mapy
Esoterika ostatní
Fantasy & Sci-fi
Feng šuej
Filosofie
Hermetismus
Homeopatie
Jóga
Kóany, výroky
Kuchařky
Léčitelství
Lexikony, zákl. knihy
Mandaly, mantry
Minerály, reiki, čakry
New Age, podvědomí
nezařazeno
Numerologie, i-ťing
Partnerské vztahy
Pohádky, mýty
Portál
Psychologie
Psychotronika, spiritismus
Reinkarnace
Santal
Sny, snáře
Šamanismus
Tantra, sexualita
Tarot
Věštění
Víra
Votobia
Výživa, vitamíny
Záhady, proroci
Změněné stavy vědomí
Ostatní - CD, DVD, apod.
Ostatní pomůcky
Společenské hry


E-mailové novinky:
Pokud si zde zaregistrujete e-mail, budeme Vám pravidelně zasílat přehled nových knih v našem obchodu obvykle 2x měsíčně a občas informovat o speciálních akcích.


Tip od nás:

Obálka knihy
  
EU 069 - Omlazovací cvičení čínských císařů
Autor: Monika Hackl
Nakladatelství: Eugenika
soubor cvičení původně vypracovaný taoistickými mnichy, aby si prodloužili život a mládí, poslouží každému, kdo má stejný cíl
Recenze: Ne - Ukázka: Ne - Vaše názory: 0
Původní cena: 198.00, Po slevě: 184.00 Kč
Vyšlo: 21.11.2001, Kategorie: Cvičení, masáže
Skladem
 

Rozhovor s Vlastou Hillebrandovou

(ředitelkou mateřské školy Montessori v Jablonci nad Nisou)
JJ: Výchova dětí bývá jedním ze stěžejních úkolů v životě člověka. Proto není divu, když se zamýšlíme nad tím, která mateřská či základní škola by našemu dítěti nejvíce prospěla. A právě zde se otevírá možnost zcela jiného řešení, než zažila naše generace v klasické socialistické škole, jejíž přístupy bohužel ve většině škol přetrvávají dodnes. Jedním z alternativních přístupů jsou pak právě školy Montessori. Můžete nám prosím ve zkratce vysvětlit, v čem jejich odlišnosti spočívají a jak jste se k tomuto systému dostala Vy osobně?

VH: Tradiční škola, ale i školka je založena na autoritě učitele, hodnocení a na frontálním učení, kdy se ve stejnou dobu učí všechny děti totéž, bez ohledu na jejich zájem. Montessori pedagogika ctí tzv. senzitivní období dětí, kdy každé je naladěno zkoumat, studovat, poznávat a vstřebávat nové poznatky v jinou, pro něj nevhodnější dobu. Je založena na rovnosti mezi dospělým a dítětem. Dítě je tvůrcem sebe sama a učitel je pomocníkem na cestě poznání. Nehodnotí se, neznámkuje. Každá aktivita má svou kontrolu chyb a dítě na ně přijde samo. A když chybu skutečně udělá? Nevadí, tím, že se snaží ji napravit se učí. Není důležitý výsledek, ale proces. Pomocí této metody se děti stávají nezávislými na dospělých a naučí se přebírat zodpovědnost za své činy. K pedagogice Marie Montessori jsem se dostala oklikou přes Kineziologii - One Brain. Byla jsem v roce 1996 na konferenci v Budapešti a tam jsem viděla ukázku videa právě ze škol a školek Montessori. Seděla jsem a po tvářích se mi koulely slzy jako hrachy. Mám tři děti, všechny dyslektické a u jednoho se objevila ještě dyskalkulie. Tenkrát mi bylo moc líto, že naše školy jsou takové, jaké jsou a naše děti musí trpět! Nemohou prozkoumat všemi smysly počet, písmena. Nemohou prožít ucelenost, návaznost a propojení všeho se vším, aby posléze mohly dojít ke skutečnému pochopení. Tak jsem si řekla, že to změním. Byli jsme první školkou Montessori v ČR po roce 1996 .


JJ: Jaké jsou zkušenosti s kázní a pozorností zvláště starších dětí? Mám odpozorováno, že bývají často jako "klubko hadů" a všemožně zkouší, co si ještě mohou dovolit. Máte nějaké zkušenosti z reálného provozu? Používáte také např. metodu vzájemného dohodnutí pravidel a jejich následného důsledného dodržování?

VH: Nejvhodnější je začít s Montessori výchovou a vzdělávání již v raném věku. Pokud jsou děti v Montessori zařízení tři roky, mají samozřejmě zažité určité chování, dovednosti a vědomosti. Po vstupu do ZŠ Montessori by již neměl nastat žádný závažný výchovný problém. Děti se v průběhu těchto tří let stávají přijímajícími, tolerantními, klidnými, sebejistými a zralými. Je všeobecně známo, že nejdůležitější ve vývoji člověka je právě období do sedmi let. Co se v té době do dítěte "vloží", to už v něm navždy zůstane. I v MŠ se používá technika dohodnutých pravidel a jejich dodržování. Děti potřebují mantinely, aby se mohl vyvinout cit pro řád a pořádek. Pokud bychom však stanovili tato pravidla jen my dospělí, děti je nepřijmou. Když vyjdou z nich samých a všichni se na nich podílejí, akceptují je.


JJ: Kolik dětí může asi zvládnout jeden učitel za předpokladu, že děti mohou dělat různé činnosti právě v době, kdy je zaujmou, protože pro ně vnitřně dozrály?

VH: Doporučovaný počet dětí je 25. V cizině je to většinou tak, že je jeden učitel a jeden pomocník (asistent). U nás, bohužel, tomu tak není. Neumožňuje to katalog prací. Některé školy to řeší dvěma učiteli v jedné třídě.


JJ: Další ze zmiňovaných zásad je pomalé předvádění činností, které si mají děti osvojit, a to zásadně mlčky. Používá se tato metoda pouze na MŠ nebo i na ZŠ? Můžete uvést nějaký příklad?

VH: Velmi jemné a pomalé pohyby jsou jednou ze zásad pedagogiky Marie Montessori. To, že se předvádějí mlčky, má svůj význam nejen v předškolním věku. Jak se diví studenti této metody, když jim takto ukáži např. skládání papírové žáby a oni bez jakýchkoliv problémů tento postup přesně zopakují. Úspěch tkví v zaměření pozornosti pouze na jednu činnost. Proto pohyby a postupy musí být velmi promyšlené. Vždy je potřeba neslučovat více činností dohromady. Buď hovořím, nebo ukazuji. Je také nutné probouzet u dětí touhu po vědění, takže jim nepředkládáme již hotové informace, ale vzbudíme jejich zvědavost, aby se ptaly - jak?, proč?, co kdyby...?


JJ: Často je pohodlnější udělat nějakou činnost jako dospělý sám, než se trápit s tím, jak to dítěti nejde. To zřejmě není zcela správný přístup, že?

VH: Hmm... My dospělí často přebíráme zodpovědnost za děti ve snaze jim "pomoci". Není to ale tak, že pomáháme sami sobě a "šetříme" si tím nervy a čas? Co si z toho vezme dítě? "Aha, maminka (tatínek, babička...) to je ta, co mi posluhuje". Nebo "No, to jsem asi nešika, když to nesmím dělat sám.", nebo "Důvěřuje mi tu vůbec někdo?". My to přece můžeme dětem UKÁZAT, jak se to dělá a obrnit se láskou a trpělivostí. Již za krátký čas z toho budeme mít velký užitek. Všichni.


JJ: Mám pocit, že k učení na škole Montessori nestačí pouze určité penzum znalostí, ale jsou nutné i jisté osobní předpoklady učitele. Jakým způsobem probíhá výběr a vzdělávání učitelů pro školy Montessori?

VH: Zatím je to u nás tak, že se ke studiu může přihlásit kdokoliv, kdo o to projeví zájem. Není potřeba mít pedagogické vzdělání. Otázkou je, kolik lidí je následně schopno tuto náročnou, ale krásnou práci vykonávat. Proto si myslím, že by ke studiu měli přicházet lidé, kteří se s pedagogikou Marie Montessori již někde setkali a oslovila je. Dále bych kladla důraz na osobnostní a duchovní rozvoj. Jak vždy říkám: "Nenormalizovaný učitel nemůže normalizovat děti." Jen si představte roztržitou osobu, která se nedokáže zklidnit, jak učí klidu někoho jiného. To nefunguje!!


JJ: Máte přehled o tom, kolik a kde pracuje základních a mateřských škol Montessori a kam by se případní zájemci mohli obrátit? Existují například nějaké zastřešující centrální stránky na internetu?

VH: Začínám ztrácet přehled o těchto zařízeních, protože se naše rodina skutečně rychle rozrůstá, tak alespoň některá z nich (doufám, že ostatní mi prominou). MŠ a ZŠ Černý Most Praha, MŠ a ZŠ Meteorologická Libuš Praha, MŠ a ZŠ Na Vyhaslém Kladno, MŠ Urbánkova Modřany Praha, MŠ Hostinné, MŠ Olomouc, MŠ Ostrava, MŠ Brno, MŠ Nový Jičín, MŠ Zámecká 10, Jablonec Nad Nisou Kontakt na Společnost Montessori, občanské sdružení, Meteorologická 181, Praha 4 - Libuš, 14200, http://www.montessori.zde.cz, e-mail: bruncl@centrum.cz Kontakt pro případné zájemce: Vlasta Hillebrandová, MŠ Montessori, Zámecká 10, Jablonec nad Nisou 46606, telefon 483 302 625, e-mail: ms.montessori@volny.cz, VlastaHillebrandova@seznam.cz, http://www.sweb.cz/vlastahillebrandova/prezentace.htm


JJ: Děkuji Vám za rozhovor.

Aktuality, novinky:

14.09.2017
"Metoda RUŠ" - stále jedna z nejprodávanějších knih.
[JJ]

13.09.2017
Na SLOVENSKO jedeme opět 2.10.2017 a vyřídíme všechny objednávky, které nám dorazí do 27.9., 10:00 hod.. Počínaje druhou zásilkou je možná i platba na fakturu po dodání zboží (poštovné 2,3 eur). [JJ]

Nejprodávanější v kamenném obchodu:
01Život v přeludu (... a jak se z něj probudit!)
02Metoda RUŠ aneb Já to mám jinak (3. vydání)
03Den svatého Ignora
04Jen nekonečná láska je skutečná
05Cesta /Modrá brána/
06Jak to vidí Ivanka Adamcová
07Učebnice vysoké magie
08Indián - Zpráva o archetypu
09Psychologie souhlasu
10Já jsem
11Krutá hra o tvé zdraví-Budeš figurkou,nebo hráčem?
12Jsem
13Nové uspořádání - Otevřeně o nejasných časech (10)
14Anastasia - kniha první
15Tajný život stromů

Nejprodávanější přes internet za Září 2017:
01Život v přeludu (... a jak se z něj probudit!) (17x)
02Zdeněk Hajný 2018 - stolní kalendář (14x)
03Nespěchejte do rakve (12x)
04Umíráme na objednávku-Když se stane léčba zločinem (11x)
05Krutá hra o tvé zdraví-Budeš figurkou,nebo hráčem? (9x)
06Jsem (9x)
07Karpatské hry (vázaná) (8x)
08Psychologie souhlasu (8x)
09vonné tyčinky Shrinivas Sugandhalaya, 10 g (8x)
10Zdeněk Hajný 2018 - nástěnný kalendář 42x56 cm (8x)
11cyklus Anastasia - kniha 6 až 10 (8x)
12Cesta /Modrá brána/ (8x)
13Den svatého Ignora (7x)
14cyklus Anastasia - kniha 1 až 5 (7x)
15Velcí zasvěcenci - Tajné dějiny náboženství (7x)

Naposledy objednané knihy:
25.09.2017 09:36
Jsem
25.09.2017 07:25
Jistou cestou ke skvělosti
25.09.2017 07:25
Jistou cestou k bohatství
25.09.2017 03:38
Věčná filozofie
25.09.2017 03:38
Janova moudrost
25.09.2017 03:38
Prorok - Zahrada prorokova /Vyšehrad/
25.09.2017 02:01
Příběh naplněného života - Autobiografie
25.09.2017 02:01
Ve jménu života a naděje-Život a odkaz R. Steinera
25.09.2017 02:01
Zdraví - plod poznání a činu
25.09.2017 00:54
Psychologie souhlasu



© 2001-2011 - Pavel Černý | © 2012-2017 - Pavel Hejný